Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2018

Πυροσβεστική Παιδεία


Τελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς και όλοι μαθητές ξεκινούν τις καλοκαιρινές διακοπές. 

Με την αφορμή της ολοκλήρωσης αυτού του κύκλου εκπαίδευσης και σε συνδυασμό με την ξεχωριστή ευαισθησία μας για την προστασία των πολιτών και της υπαίθρου από τη πυρκαγιά  ιδικά την δύσκολη καλοκαιρινή περίοδο, βρήκαμε και σας γνωστοποιούμε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο από το σύγγραμμα του κυρίου Κωνσταντίνου Γραφάκου, Αξιωματικού του Πυροσβεστικού Σώματος με τίτλο " Πρότυπη ανάπτυξη του θεσμού του Εθελοντή Πυροσβέστη από το Πυροσβεστικό Σώμα, επιδράσεις στην πρόληψη και αντιμετώπιση συμβάντων και  στην οικονομία"

 Εκπαίδευση σε θέματα που αφορούν στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών

{ Με την εκπαίδευση πολιτών άρα την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσα από την γνώση, επιτυγχάνεται η δραστική μείωση του ΠΑΝΙΚΟΥ.
Με την ενημέρωση των πολιτών από τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος σε θέματα που αφορούν στην πρόληψη, στην προστασία από την πυρκαγιά αλλά και στην αντιμετώπιση της όταν αυτό κριθεί αναγκαίο, επιτυγχάνεται η διάδοση της γνώσης  που δημιουργεί και ενισχύει την αυτοπεποίθηση.

[Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας, από τη γνώση. Η γνώση αποκτάται μέσα από προσωπικό κόπο και μόχθο, άρα η κατάκτησή της είναι κάτι που μας δίνει σιγουριά για τον εαυτό μας. Μόνο τυχαία δεν είναι η ρήση του Άγγλου φιλόσοφου σερ Φράνσις Μπέικον, «η γνώση είναι δύναμη».]


Αν λοιπόν η γνώση για την προστασία της ζωής της περιουσίας και του φυσικού πλούτου ξεκινούσε από το νηπιαγωγείο, δεν θα ήταν μάθημα αλλά μαθητεία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά  [Θα είχε μια αρχή με στέρεες βάσεις κι όμως δε θα τελείωνε ποτέ, γιατί η γνώση δεν μπορεί να βρίσκεται μόνο σ’ ένα βιβλίο. Η γνώση που ψάχνουμε μανιακά μέσα στα βιβλία είναι έξω από αυτά και λέγεται ζωή.] αναφέρει χαρακτηριστικά η Τζούλια Ρακογιάννη
Με την έλλειψη της γνώσης και στις περιπτώσεις που καλούμαστε να ενεργήσουμε σε καταστάσεις που απαιτούν λύσεις ακριβείας, έχουμε την τάση να ανησυχούμε και να αμφιβάλουμε για τις πιθανές επιλογές μας. Σε τέτοιες περιπτώσεις η πιθανότητα λάθους είναι η επικρατέστερη.  Η γνώση και η εμπειρία θέτουν τα θεμέλια για ένα σταθερό νουψυχραιμία- όπου θα μπορεί να ζυγίσει με ακρίβεια και ταχύτητα την εκάστοτε κρίση πριν ληφθεί η απόφαση μειώνοντας έτσι τις εκρήξεις πανικού. (Αυλός Γνώσεις 2012)
[Ψυχραιμία:(θηλυκό μόνο στον ενικό), η διατήρηση του αυτοέλεγχου σε κρίσιμες στιγμές που επιτρέπει την αντιμετώπισή τους με τη λογική και χωρίς ακραία συναισθήματα πανικού ή θυμού] https://el.wiktionary.org
[Η ετυμολογία της λέξης πανικός προέρχεται από τον θεό Πάνα της μυθολογίας, που συνδέεται με την πανίδα ως προστάτης της γενετικής δύναμης της ζωής. Ο Πάνας στη μυθολογία είχε συνδεθεί με το ανεξέλεγκτο και τον τρόμο. Ασφαλώς και η εμπειρία, η ιεράρχηση των γεγονότων, καθώς και η διαχείριση των γνώσεων που αποκτούμε αποτελούν βασικά εφόδια για την αντιμετώπιση του πανικού σε περίοδο κρίσης.] (Ελισάβετ Καλμπάρη Ψυχολόγος Ψυχοθεραπεύτρια 2013)
Συμπερασματικά προκύπτει ότι η γνώση και η αυτοπεποίθηση, συστατικά της εσωτερικής κατάστασης ψυχραιμίας κάθε ανθρώπου, είναι η κατάλληλη συνταγή για την αποφυγή  λανθασμένων επιλογών που μπορούν ακόμα και να απειλήσουν και την ζωή όταν κάποιος βρεθεί αντιμέτωπος με μία πυρκαγιά ή άλλη σχετική κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η αποφυγή των λανθασμένων αυτών επιλογών που όπως γίνεται αντιληπτό προέρχονται από την πανικό, μπορεί να αντιμετωπιστεί με την απόκτηση μιας “Πυροσβεστικής Παιδείας” που  επιτυγχάνεται μόνο  με την γνώση και την μαθησιακή προσέλκυση του πυροσβεστικού έργου. }
Ελπίζουμε η προσπάθεια των στελεχών για την απόκτηση της Πυροσβεστικής Παιδείας και έχει θετικά αποτελέσματα και αυτό το καλοκαίρι.
Ευχόμαστε καλή ξεκούραση σε όλους τους μαθητές που ολοκλήρωσαν την σχολική χρονιά και καλή επιτυχία σε όσους διαγωνίστηκαν
Καλό καλοκαίρι


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου